23 Haziran 2014 Pazartesi

Bahçemizin İlk Hasadı ve Vişne Reçeli


Gününüzün güzel geçmesini dileyerek başlıyorum yine yazmaya.

Müstakil bir evimiz, etrafında da 22 ağacımızın bulunduğu bir bahçemiz var bizim. Ağaçlarımızın 14'ünü geçen yıl, 4'ünü de bu yıl kendi ellerimizle diktik. Geriye kalan 4 ağacımız evimizi aldığımız zaman bahçemizde vardı ve 2 yıl önce evimize taşındığımızda öyle bereketli bir şekilde "Hoşgeldiniz" dediler ki bize, görseydiniz ağzınız sulanırdı :)
Vakit buldukça orada zaman geçiriyor, azıcık kafa dağıtmaya çalışıyoruz eşimle. Geçen yıl dikmiş olduğumuz ağaçlarımız bu yıl meyve vermeye başladı. Dün bu yılın ilk hasadını topladık, vişne, biber, nane, domates.. Biber, domates, nane ve peynirle yaptığımız sandviçleri afiyetle yedik ve ben ardından vişneleri değerlendirmek için kolları sıvadım. Miktar az olmuş olsa da daha tatlı ve değerli bir reçel daha tatmadım şu hayatta. "Kendi yetiştirdiğiniz meyvelerden reçel yapmak", bu başlığa kitap yazılır, kitap :)

Yaz geldi malum, reçel hazırlama mevsimi. Ben de kendi Vişne Reçeli tarifimi sizinle paylaşmak istiyorum. Yalnız bu tarifi ben çok az miktarlar ile hazırladım, siz oranları bozmadan miktarları arttırarak deneyebilirsiniz.

Öncelikle Malzemeler:
- 225 gr. çekirdeği çıkarılmış vişne
- 200 gr. toz şeker
- 10-12 damla limon suyu

Püf Noktaları ile Tarif:
Öncelikle vişneleri saplarından ayıklayın. Ardından vişnelerin çekirdeklerini çıkarın (ben Media Markt'tan almış olduğum metal çekirdek çıkarıcıyı kullandım). Çekirdekleri çıkarılmış olan vişnelerin üzerine şekeri dökün, bir kaşık yardımı ile tüm vişnelerin şekere değmesini sağlamak için vişneleri ezmeden karıştırın ve mutfağınızda kenara kaldırın. Yaklaşık 1 saat sonra içerisine limon suyunu ekleyin ve kenarda bekletmeye devam edin. 2 saat daha geçtikten sonra vişne-şeker karışımını ocağa alın ve kısık ateşte reçeli kendi haline bırakın. Düzenli bir şekilde reçeli kontrol edin ve karıştırın (daha önce reçel yakmışlığım var da; kokusu, tadı, hissi her şeyi baya kötü oluyor :). Yaklaşık 45-50 dakika sonra reçelin koyulaştığını ve bolca köpürdüğünü göreceksiniz. Köpüğü hafif üfleyerek bertaraf edin ve kaşıkla akışkanlığına bakın. Reçelin soğuduğunda 2-3 kat daha koyulaşacağını hesaba katın ve rengi, kokusu, kıvamı en hoşunuza gittiği anda kapatın (ben 1 saat sonunda reçeli ocaktan indirdim). Sıcak reçeli 5 dakika dinlendirin ve dayanıklı bir kavanoza hala sıcakken koyun, kapağını sıkıca kapatın. Sıcak reçel kapağın daha sıkı tutmasını sağlayacaktır. Sıcak kavanozu buzdolabına kaldırmadan önce, kavanozun soğuduğuna emin olun lütfen.

Acıktığınız bir anda, kızarmış ekmeğinize tereyağı sürün ve üzerine biraz da bu reçelden gezdirin. Bu esnada lütfen parmaklarınıza dikkat edin, maazallah ..

1 yorum :