19 Haziran 2014 Perşembe

Şeker Hamuru ile Süslemeye Uygun Kurabiye - "Duru Kurabiye"

Merhaba tekrar,

Blog tutmaya yeni başlamış biri olarak, heyecanımı kaybetmek istemediğimden, ara vermeden yeni bir yazı hazırlamaya karar verdim :)

Yan tarafta fotoğrafını görmekte olduğunuz kurabiyeleri dün akşam hazırladım ve bugün çok değer verdiğim birine, bizzat kendim götüreceğim.

Bu uzun süredir yaptığım, her yaptığımda da çok sade, çok kıvamında, pürüzsüz ve lezzetli bulduğum bir çeşit kurabiye. Benim deyimimle "Duru Kurabiye".

Yaklaşık 1.5 yıl önce şeker hamuru ile süsleyebileceğim bir kurabiye tarifi ararken, Serap Hanım'ın tarifi karşıma çıkmıştı. Uzunca bir süre, tarifi bire bir uyguladım kurabiyelerimi hazırlarken. Lakin özellikle kurabiyeler şeker hamuru ile birleşince aşırı şekerli bir tat bırakıyordu ağızda. Bir süredir, ben asıl tarifte yer alan 200 gr. pudra şekerini 175 gr. olarak kullanıyorum. O rahatsız edici fazla şekerli tat, kurabiyeyi şeker hamuru ile kaplasanız da kaplamasanız da artık hissedilmiyor. Ayrıca hamuru hazırlarken vanilya, tarçın, zencefil vb. kokulu baharatları eklemiyorum. Bu hali ile mis gibi tereyağı kokusu yoğun bir şekilde hissedilebiliyor bence. Bu arada, sevenlerinin çok olduğu Walkers Pure Butter ShortBread isimli ünlü ürüne, "Duru Kurabiye" yoğun tereyağı kokusu ve tadı ile oldukça benziyor. Denemek isteyenler için ben kendi yaptığım şekli ile tarifi vermek istiyorum.

Öncelikle Malzemeler:
- 200 gr. tereyağı
- 175 gr. pudra şekeri
- 400 gr. un
- 1 yumurta

Püf Noktaları ile Tarif:
Öncelikle tereyağı mutlaka oda sıcaklığında olmalı. Bunun için yaz aylarında sıkıntı yok biliyorum da, kışın yumuşak kıvamda tereyağı elde etmek çok zor, denediyseniz bilirsiniz :) Ben neredeyse sadece bu sebepten mikrodalga fırın aldım. Buz çözdürme özelliğini kullanarak, tereyağını sıvılaştırmadan yumuşak bir kıvama getirebiliyorum.
El mikseriniz ya da varsa stand mikseriniz (düz çırpıcısını kullanarak) ile tereyağının rengi en az bir ton açılana kadar (yaklaşık 2-5 dakika arasında) çırpın. Ardından pudra şekerini ekleyin ve krema kıvamını yakalayana kadar çırpma işlemine devam edin (yaklaşık 5 dakika). Daha sonra oda sıcaklığında olan bir yumurtayı ekleyin ve daha akışkan bir krema kıvamı elde edene kadar çırpmaya devam edin. Son olarak elemiş olduğunuz unu yavaş yavaş ekleyerek, düşük devirde karıştırın ve minik hamur parçalarının kendi içlerinde birleşmeye başladığını gördüğünüzde durun. Hamuru elinizle toparlayarak  tek bir parça hamur haline getirin ve en az 30 dakika streç filme sarılı, hava almayacak şekilde buzdolabında dinlendirin.
Soğuk hamurunuzu buzdolabından çıkarın ve iki yağlı kağıt arasına koyarak, merdane yardımı ile 0.5 cm kalınlığında açın. Ardından kalıplarınızı kullanarak kurabiyelerinizi kesin ve 180 derecede önceden ısıtmış olduğunuz fırınınızda yaklaşık 10 dakika, kurabiyelerin altının rengi hafif değişene kadar pişirin.

Kurabiyeleriniz piştikten sonra tepsiden mutlaka çıkarın ve mümkünse bir tel üzerinde soğumaya bırakın.

Bu sırada çayınızı demleyin. Çayınız demlenene kadar kurabiyeleriniz soğumuş olur muhtemelen :)

Afiyet, şeker, bal olsun.

Not: Benim kullandığım kalıplar Tupperware kurabiye kalıpları, kurabiyeleri içine koyduğum paket ise Tchibo'dan aldığım Pralin Kutusu Seti'nden.

2 yorum :

  1. Betülcüümm,
    İlk yorumun da benden olsun benim güzel, becerikli ve hamarat arkadaşım :)
    Ellerine sağlık, şahsen ben bu kurabiyelerini tatmış biri olaraktan tarifinin burda olmasına çok sevindim. Ayrıca tüm püf noktaları için de ayrıca şükraannn ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yazan ellerin dert görmesin canim :)
      Çoook çook teşekkür ederim..

      Sil