13 Mart 2016 Pazar

Dev Kurabiye - Pizookie

Bu ara sık sık yaptığım bir kurabiye var. Her hafta en az bir kere yapıyorum. Kolay ve inanılmaz hızlı oluyor. Şekil verme ile uğraşmıyorsunuz. 10 dakikada hazırlanan, 20-25 dakikada pişen kurabiyenizi sıcak ya da soğuk afiyetle yiyebiliyorsunuz.


Kurabiyenin orijinal tarifinin içinde bol damla çikolata var. Ben damla çikolata sevmem ama eşim bayılır. Ben de hamurun çeyreğini kendim için ayırıyorum. Kalan kısmına damla çikolata ekliyorum. Kurabiyenin dörtte birini damla çikolatasız, kalan kısmını da bol damla çikolatalı yapıyorum :) 

Eşim de, ben de severek yiyoruz.

Kurabiyeyi, çok severek takip ettiğim İdil Tatari'nin Youtube sayfasında gördüm ve denedim. İdil Hanım'ın videolu tarifini buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.


Öncelikle malzemeler:


- 110 gram tereyağı (Yörsan ya da Yörükoğlu kullanıyorum ben)
- 60 gram şeker (1/3 su bardağı),
- 80 gram esmer şeker (1/2 bardağı),
- 1 yumurta ve 1 yumurta sarısı (bizim yumurtalar bahçedeki tavuklarımızdan, o nedenle biraz fazla renkli yumurta sarıları),

- 150 gram un (1,5 su bardağı),
- 1 çay kaşığı karbonat,
- Yarım yemek kaşığı nescafe

- 120 gram damla çikolata (1 su bardağı),

- Az sıvıyağ (tavayı yağlamak için)



Püf Noktaları ile Tarif:


Öncelikle oda sıcaklığındaki tereyağını krema kıvamına gelene kadar çırpın. Ben stand-mikser ve düz çırpıcı ucunu kullanıyorum ama her mikserle olur. Daha sonra esmer şekeri ve beyaz şekeri ekleyin, çırpmaya devam edin.


Ardından, yumurtaları ekleyin, çırpmaya devam :) Bu esnada, bir yandan kuru malzemeleri (un, karbonat ve nescafe) eleyerek birleştirin.


Kuru malzemeleri krema kıvamındaki harca ekleyin, 2-3 dakika daha çırpmaya devam edin. 

Yukarıda da bahsettiğim gibi ben hamurun çeyreğini kendim için ayırıyorum, damla çikolatasız olması için. Kalan hamura, damla çikolatanın bir yemek kaşığı kadarını ayırarak ekliyorum. 

Siz nasıl yapmak isterseniz ona göre damla çikolataları hamura ekleyin, çikolataların hamura karışmasına yetecek kadar kısa bir süre hamuru karıştırın veee artık kurabiye hamurunuz hazır :)

Döküm tavanız varsa onu yoksa minik bir tepsiyi yağlayın ve hamurunuzu yayın. Daha önce ayırdığınız damla çikolatayı kurabiyenin üzerine serpiştirin.

Ben çeyreğini kaplayacak şekilde damla çikolatasız hamuru, kalan alanı kaplayacak şekilde de damla çikolatalı hamuru yayıyorum. 


180 derecede önden ısıtılmış fırında kurabiyeyi 20-25 dakika pişirin. Üzerinin renginden zaten piştiğini kolaylıkla anlayacaksınız. Afiyet, şeker, bal olsun :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder