21 Mart 2016 Pazartesi

Havuçlu Muffin Tarifi


Yoğun, bol cevizli, içi yumuşak ama aynı zamanda nemli seviyorum ben havuçlu keki. Bir türlü aradığım tarifi bulamıyordum, ta ki çok sevdiğim arkadaşım Duygu'nun havuçlu kek tarifini öğrenene kadar. O, tarifi ortası delik kek kalıbı ile yapıyormuş. Bana detaylı bir şekilde anlattı tarifi, denemeye niyetlendim ben de. Lakin, benim ortası delikli kek kalıbım yok. "Ne yapsam?" diye düşünürken, bu tarifi mini kek olarak pişirsem nasıl olur diye düşündüm ve denedim. Pek de güzel oldu. 

Şimdi tarifi sizinle paylaşmak istiyorum.



Öncelikle Malzemeler:
 - 3 yumurta
 - 1,5 su bardağı şeker
 - 1 su bardağı ayçiçek yağı
 - 2 su bardağı havuç (rendelenmiş)
 - 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
 - 3 su bardağı un
 - 1 tatlı kaşığı vanilya özütü (yoksa 1 paket vanilya)
 - 1 paket kabartma tozu
 - 1 çay kaşığı tarçın



Püf Noktaları ile Tarif:

Kek hamurunu hazırlamak için, öncelikle yumurta ve şekeri çırpın, karışımın rengi açık sarı olana kadar. 

Ardından sıvı yağı ekleyin ve yaklaşık 1-2 dakika daha karıştırmaya devam edin. Daha sonra, rendelenmiş havucu, tarçını ve vanilya özütünü ekleyin ve karıştırmaya devam :)

Karışıma, unu ve kabartma tozunu ekleyin, uzun uzun çırpmayın; sadece kurular karışana kadar karıştırın. En son hamura cevizi ekleyin, 1 dakika daha çırpın ve hamur hazır.



Cupcake tepsisi kullanıyorum ben, muffinleri hazırlarken. Cupcake tepsisini; içerisine, çok sevdiğim başka bir arkadaşımın hediyesi olan puantiyeli kek kağıtlarını koyarak kullandım bu sefer. Pek şirin muffinlerim oldu sonunda :)


Cupcake tepsiniz olsun ya da olmasın, hazır minik kek kağıtlarına eşit miktarlarda hamurdan paylaştırın, yaklaşık 2 yemek kaşığı kadar kafi olacaktır. 180 derecede ısıtmış olduğunuz fırınınıza keklerinizi yerleştirin. Yaklaşık 20-25 dakika sonra muffinleriniz hazır olacaktır :)

Not: Cupcake tepsiniz yoksa, mümkünse sert kek kağıtları kullanın ki hamur pişerken kek yayılmasın.   

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder