8 Mart 2016 Salı

Hıppık

Uzun uzun yıllar önce, hünerbaz isimli bir arkadaş buralara bir şeyler yazarmış, yaptıklarını anlatır, fotoğraflar paylaşırmış. Lakin, hünerbaz çok yoğun bir süreçten geçmiş. Çok çalışmış, çok yorulmuş ve iki kelime yazacak vakit bulamamış. Şimdilerde ise tekrar yazılar yazmak, yaptıklarını paylaşmak için can atar olmuş. Madem öyle, klavye ellerinde :)

Oyuncak bir hipopotam dikmeyi uzunca bir süredir kafama koymuştum ama bir türlü başlayamıyordum. Amaçsızca yaptığım alışverişlerin birinde almış olduğum bordo renkli suni deri, her gözüme çarptığında bu iş için gerçekten çok uygun diye düşünüyordum. 2 hafta önce yaptığım diğer bir alışverişte de, işime bir gün yarar diye elyaf almıştım. Eee malzemeler tamam onunca kalıp arayışına girdim (kalıp çıkaracak beceriye sahip değilim maalesef ;).



Buraya tıklayarak detaylarına ulaşabileceğiniz hipopotam yapımını denedim.
  • Öncelikle, linkteki sayfada yer alan kalıpları A3 boyutundaki kağıda çıktı aldım ve şekillerin kenarlarından keserek kalıplarımı çıkardım. 
  • Bu kalıpları kullanarak, benim Hıppık adını verdiğim oyuncağımın parçalarını hazırladım (aşağıda yer almakta bu parçalar).
  • Ayakları diktim ve içlerini elyafla doldurdum.
  • Kalıplar içerisinde kulaklar için parçalar çizilmemişti. Göz kararı belirlediğim kulakları kestim , biçtim ve diktim.
  • Ardından da tüm parçaları önce teyelleyip daha sonra makine ile dikerek birleştirdim.
  • Ve sonuçta bir Hıppık'ım oldu :)
Umarım siz de oyuncağımı beğenirsiniz ve eğer dikiş severlerdenseniz denersiniz.

Not: Suni deriyi şu adresten, elyafı da bu adresten aldım. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder